Ontwikkelen@avans

print

Digitaal verbinden en werken

Op afstand van elkaar effectief (samen)werken én in verbinding blijven. Hoe doe je dat? Hier vind je laagdrempelige en praktische tips en tools om jou en je team te ondersteunen bij het digitaal werken en verbinden.

Tips voor check-in en energizers

Start een vergadering of werksessie met een check-in of warming-up oefening. Dit zorgt voor verbinding aan de start en geeft iedereen de tijd om even te 'landen'. Zo kun je effectiever deelnemen. Gebruik ook energizers tijdens de bijeenkomst om iedereen even in beweging te brengen en energie en fun in het groepsproces (terug) te brengen.

Tips check-in/warming-up

Tips energizers

Tips om in verbinding te blijven

Blijf op afstand en blijf in verbinding.
Juist wanneer iedereen vanaf zijn eigen werkplek werkt, is de interactie met de ander minder vanzelfsprekend. Gesprekken vinden vooral via Teams of telefoon plaats en zijn al snel inhoudelijk. Het stukje persoonlijke verbinding vraagt bewuste aandacht. Dat kan door daar aan het begin van een bijeenkomst ruimte voor in te bouwen (zie tips check-in) of door juist aparte momenten te creëren.

Laatst bijgewerkt op 24 juli 2020.